Budovanie vzťahu s klientmi online. Prakticky.

Povedzme že komunikujete na obmedzenú cieľovú skupinu. Je to dokopy
tak 4000 ľudí a viete ich dobre zacieliť kampaňami na Linkedin a
Facebooku, čo ste už viackrát spravili ale chcete získať ich pozornosť ešte
viac (čokoľvek to znamená, odber obsahu, priamy kontakt a pod.).

Povedzme že predávate valivé ložiská alebo nejakú certifikáciu,
vzdelávanie. Predávate firmám.

Po prvotných kontaktoch – kampaniach, ktoré v tomto bode považujete
za vyčerpané, pretože prinášajú málo nových odberateľov obsahu alebo
kontaktov – môžete začať myslieť na variabilitu kreatívy a obsahu na Vašej
kampane. Teda to, aký text, obrázok, video použijete a pred koho tú
kreatívu ako inzerciu / obsah postavíte.

Z tých 4000 ľudí, už všetci Vašu prvotnú kreatívu videli. Veľa z nich vie kto
ste alebo Vás aspoň okrajovo registruje.

Prišiel čas na podrobnejšiu prácu s cieľovou skupinou. Je to prirodzený
krok. Niečo ako ďalšie stretnutie po zoznamení sa s niekým. Ukážeme na
ňom viac nuáns svojej osobnosti a aj sa budeme viac zaujímať. Možno si
potykáme a spoznáme širší okruh ľudí, informácií.

Kľúčom je kreatívu (aj obsah) zacieliť ešte podrobnejšie a využiť tak
možnosti sociálnych sietí abslútne naplno aj pri takejto malej cieľovej
skupine. Tu je zopár možností:

– Niektorí z tých 4000 ľudí budú reagovať viac na humor ako na
vážne témy. Po predstavení firmy v prvých kampaniach, môžete do
kreatívy zaradiť vtip o kvalite lacných ázijských ložisiek alebo otravnej
potrebe pravidelnej recertifikácie. Je to niečo čo aktivizuje aj tých,
ktorých Váš obsah a inzercia doteraz nechal chladnými. Použite niečo
zvnútra tejto mikrokomunity. Skratka alebo hantierka, ktorú používajú
iba oni. Môžete vyrobiť aj meme parodujúce ich strasti, radosti.

– Časť z týchto ľudí, bude naopak, reagovať na ešte vážnejší a
odbornejší obsah. Napíšte stranu, dve, tri, desať o problematike
kontroly kvality pri výrobe ložisiek alebo niečo o tom ako pri
certifikačnom vzdelávaní ušetriť nejaký čas samoštúdiom a ako to
spraviť (odporúčania webov, kníh a pod.). Tento obsah znovu
propagujte.

– ďalšia časť budú technici a časť možno nákupcovia. Vysvetlite im
ako ste investovali do kvality výroby a ako to vplýva na štruktúru
ceny. Zájdite do detailov, existuje pravdepodobnosť že keď budú
vedieť že 18% zľava je pre Vás likvidačná alebo znamená kvalitatívne
kompromisy, budú pýtať len 12% a dohodnete sa na 8%. (ja viem, ja
viem…ale nepodceňujte komunikáciu a opakovanie svojej pozície!
Funguje to.)

Jednoducho, hlavným princípom je rozobrať malú skupinu ľudí na ďalšie
presnejšie podskupiny. Pozrieť sa na nich novou optikou, filtrom. Pre každú
podskupinu vytvorte vlastnú inzertnú kreatívu a obsah. Pravdepodobnosť,
že Vaša konkurencia, tvorí obsah pre podskupiny, tak malej cieľovky je
blízka nule.

Veľa štastia. 🙂

 

Ďalšie články

Doba značky

Pochopenie významu značky a jej budovanie pomocou cenovo dostupných nástrojov, akými sú sociálne siete, je historickou príležitosťou pre menšie firmy.    Mali by sme sa

Celý článok »

Vek a internet

Mladí ľudia zostávajú na sociálnych sieťach relatívne nepolapiteľní. Menia platformy, sú nároční na kreatívu a to, čo je a nie je cool.    Ich chute

Celý článok »