Mladí ľudia zostávajú na sociálnych sieťach relatívne nepolapiteľní. Menia platformy, sú nároční na kreatívu a to, čo je a nie je cool.
Ich chute sa dynamicky menia. Čo bolo dôležité pred pár rokmi na základnej škole je na strednej už zabudnutá stará vec. Pre marketérov je ale rozdiel medzi 2018 a 2022 postrehnuteľný zložitejšie. „Veď to bolo teraz…!“
Pikoškou napríklad je, že Facebook veľa školákov už považuje za nudný a nehybný priestor. Väčšina z nich sa narodila až potom, ako v roku 2005 vznikol. Je to sieť ich rodičov. Oni preferujú tik tok, snapchat a povedzme twitch a nové možnosti stále prichádzajú. „Marketovať“ pre mladých teda znamená zostať na špičkách a mať otvorené oči. To sme ale vedeli.
20 rokov po svojom nástupe sa ale sociálne siete udomácňujú vo všetkých vekových kategóriách. Aj tých vyšších. Siete sa stali normou v našich životoch, rovnako ako veľa iných technológií a nástrojov predtým.
Momentálne napríklad na najväčšej sieti oslovíte cez 215 tisíc ľudí nad 65 rokov, celú štvrtinu z ich celkového počtu. Seniori sú tiež najrýchlejšie rastúcou skupinou užívateľov sociálnych sietí a internetu všeobecne.
Máte pre nich obsah? Predávate im niečo? Ako sa správajú na internete? Čo ich zaujíma a akí sú? Čo chcú? Ako ich môžete pochopiť a čo sa od nich môžeme naučiť?
Internet sa ďalej rozvíja a nezastaví sa. Nech sa Vám darí.