Čo by ste si pomysleli o susedovi, ktorý by Vám pri dverách zazvonil len vtedy, keď sa chce niečím pochvastať alebo Vám niečo predať?
Čo by Vám v takej situácii chýbalo?
Mne ten komunikačný kontext. Iné, nezištné styčné body. To, že si veríme a vzájomne pre seba niečo robíme.
Rozdiel medzi tým, čo získajú, hlavne malé a stredné firmy modernizáciou komunikácie v hodnote značky a tým, čo dočasne stratia vypustením takejto „komunikácie“ (nižšie) je obrovský:
ZĽAVA!!!!
Zdielajte a vyhrajte!
SÚŤAŽ!!!
Mám dojem že podobné výkriky postupne prilákajú už len tých najviac cenovo citlivých a tie predajné nárasty sú diskutabilné, či nestoja za poškodenie značky. Dlhodobo boj o cenu menšie firmy s „internetom“ aj tak nevyhrajú a aj ľudia sú už voči tomuto štýlu apatickejší alebo odhalili to jemne manipulatívne vykrúcanie ruky, ktoré sa tvári ako škrabkanie päty. Alebo sa minimálne potešia sa alternatíve.
Miesto na zľavu a priamu ponuku tu bude samozrejme vždy. Nemôže to byť ale jedinou náplňou komunikácie ani to už nemôže mať takúto formu. Prebieha veľká aktualizácia toho, ako firmy komunikujú a to je šanca pre malé a stredné firmy. Hlavne pokiaľ sú organic, bio a raw. Teda bez investorov, so zdravým podnikateľským nápadom a s odvahou veriť komunikácii, značke, ako kľúču k budúcim objednávkam.
To, že nemusia čeliť niekedy nezmyselným krokom investorov pri dočasných poklesoch je obrovská výhoda. Môžu robiť to, čo si mnoho väčších hráčov teraz nemôže alebo nechce dovoliť. Oni musia dbať na kontinuitu v schéme nekonečného rastu a reálne aj stability (hodnoty) spoločnosti. Sú medzi nimi samozrejme rozdiely, niektorí ten prechod zvládajú, iní menej.
Ak menší zvládnu komunikáciu na internete, tento veľký prechod všade okolo nás a prídu s dobrou náplňou, tak vo svete bez cookies a v prostredí, ktoré je vyhladnuté po skutočne autentickej komunikácii rastovo explodujú. Zatiaľ na to nepotrebujú ani produkčne náročnú tvorbu. Ich najväčšími spojencami sú disciplína a sociálne siete. To sú takmer ideálne podmienky na zbavenie sa závislosti na výkrikoch ako komunikačného štandardu a tiež aktualizáciu celého prostredia malých a stredných firiem. To sa totiž rokmi naučilo výbornej kvalite produktov / služieb ale komunikačne stále zaostáva. Som presvedčený že ten rozdiel (čítaj gep) je ohromná príležitosť. Počet príkladov úspešnej komunikačnej transformácie prudko rastie. Bod zlomu ešte nenastal, teraz je čas konať.